Bar- en schoonmaakdiensten

Ieder lid van T.V. Reek heeft de verplichting om per jaar 2 bardiensten of 4 schoonmaakdiensten te draaien. Een combinatie van 1 bardienst en 2 schoonmaakdiensten is ook mogelijk. Een bardienst duurt 4 uur en een schoonmaakdiensten duurt 2 uur. Een bardienst draai je normaliter met z’n tweeën en een schoonmaakdienst met z’n vieren.

Nieuwe leden die lid worden in de periode januari t/m juni hoeven in dat lopend kalenderjaar maar 1 bardienst of 2 schoonmaakdiensten te draaien.
Nieuwe leden die lid worden in de periode juli t/m december, hoeven in dat lopend kalenderjaar geen bar- of schoonmaakdiensten.

De actieve commissie- en bestuursleden die minimaal 15 uur per kalenderjaar besteden aan commissie- of bestuurswerk zijn vrijgesteld van bardienst en/of schoonmaakactiviteiten. Door het bestuur wordt jaarlijks vastgesteld wie aan dit criterium voldoet.

Wanneer bar- en schoonmaakdiensten.

Bar- en schoonmaakdiensten worden centraal georganiseerd tijdens:

• in- en externe toernooien.
  • husselavonden.
  • overige centraal georganiseerde evenementen.

Tijdens competitiewedstrijden is de aanvoerder(s) van het thuisspelende team verantwoordelijk voor de bardienst.

Buiten de hierboven genoemde periodes/activiteiten is er geen bardienst. Leden van T.V. Reek kunnen na een tenniswedstrijd zelf de bar bedienen.

Inschrijven voor bar- of schoonmaakdienst.

Inschrijven voor bar- en schoonmaakdiensten kun je periodiek doen via de KNLTB club app of onze website/Mijn Club. . Zodra de inschrijving geopend is, wordt dit gecommuniceerd via de  WhatsAppgroep “TV Reek berichten App”.  Op deze manier kun je zelf bepalen welke tijd(en) je bardienst- of schoonmaakdiensten wilt draaien.

Als je zelf niet inschrijft voor een bar- of schoonmaakdienst en hierdoor niet voldoet c.q. gaat voldoen aan het aantal verplichte bar- of schoonmaakdiensten, dan zal dit centraal gebeuren. Mocht je dan niet kunnen, dan heb je de plicht om deze bar- of schoonmaakdienst zelf te ruilen.

Taken bardienst.

Je draait een bardienst normaliter met z’n tweeën. De taken kun je in onderling overleg verdelen.De taken zijn o.a.:

• Bedienen van alle gasten. Let hierbij op de regels met betrekking tot schenken van alcohol.
  • Bij de open toernooien de spelers na afloop van hun wedstrijd voorzien van speciale hapje.
  • Afhankelijk van het evenement, regelmatig rondgaan met hapjes (kaas, worst, etc) bij alle gasten.
  • Tijdens en bij het einde van de bardienst zorgen dat de koelkast aangevuld wordt.
  • Na afloop van de laatste bardienst zorgen voor een schone keuken, bar en tafels.

Taken schoonmaakdienst.

De coördinator van de schoonmaakdienst zorgt ervoor dat bij het begin van de schoonmaakdienst een lijst met de te verrichten werkzaamheden op de bar ligt.

Betalingsmogelijkheden in de tennispaviljoen.

Er kan uitsluitend per pin worden betaald. Hiervoor zijn 2 betaalautomaten aanwezig. Een gebruikershandleiding is aanwezig in de tennispaviljoen.

Afkopen bar- of schoonmaakdiensten.

Er is een mogelijkheid om de bardiensten/schoonmaakdiensten af te kopen. Kosten € 50,- per kalenderjaar.